johnensylvia.reismee.nl

Back home

Het laatste blog, geen foto’s, geen film, ja je leest het goed. “Time flies when you’re having fun”. Heerlijk uitgeslapen en net voor half 10 nog bij het ontbijt kunnen aanschuiven. Het weer is toch beter dan gedacht, het is onbewolkt, maar fietsen zit er niet in om 2 redenen. De rookontwikkeling van de branden op vancouver island (de wind waait richting het vaste land van Vancouver) is dermate dat ze je afraden om langs de kust te recreëren. Tweede reden is dat we meer zin hebben om ff te chillen, en een beetje te lummelen ipv actief zijn dat hebben we al 19 dagen gedaan. De door ons van te voren opgestelde route met alle dingen die we wilde zien was helemaal top, hadden we weer goed voorbereid, die voorbereiding scheelt zoveel tijd tijdens de reis, maar reizen, indrukken opdoen, situaties meemaken, met koffers slepen etc. kost best energie.

We zijn blij met het blog dat we bijgehouden hebben, 20 dagen schieten voorbij en je weet na dag 4 niet meer wat je de 2e dag hebt gezien omdat het allemaal best overweldigend is. Het blog, de foto’s en al het filmmateriaal gaan ons een mooie herinnering geven. Jullie hebben slechts een filts van foto en filmmateriaal gezien, ik heb ruim 140 Gigabyte aan materiaal. Ik denk dat we best geluk hebben gehad met de bosbranden, vanochtend zaten we te kijken naar het journaal en op veel plekken zijn we geweest, alleen toen wij er waren was er niets aan de hand.

Nu is bijvoorbeeld de weg van Vancouver naar Whistler (onze 2e dag) afgesloten omdat er een paar hectare in de hens staat. Fraser valley, waar wij gisteren doorheen terug reden kun je komende dagen niet doorheen, op 3 plekken staat de boel in de fik. Echt mazzel gehad met het weer, dan maar af en toe een minder zonnige dag of klunen door de sneeuw.

Vandaag naar downtown Richmond in een supergroot shoppingmall beetje inkopen gedaan, Sylvia heeft een mooi vest met een eland erop (wat had je dan verwacht) en voor mij heeft ze ook wat gekocht. Boxershorts met pinquins, beren en bijtjes erop, heel mannelijk. En nog wat hebbedingetjes gekocht. In de shoppingmall hebben we lekker warm gegeten, vanavond doen we het met een broodje.

KLM tickets zijn al geprint en de coolbox met nog heel veel blikjes fris, water en versnaperingen hebben we al aan de dame van de schoonmaak beloofd. Woensdag (onze tijd) om 11.00 uur de hotelkamer uit maar we vliegen pas om 17.45 (voor jullie donderdagochtend 03.00 uur) terug naar schiphol. Als het goed is zijn we dan rond 11 uur in NL. In de tussentijd hebben we nog wel de auto, dus dat is prima, de auto leveren we pas bij de luchthaven in. Je wil niet weten hoe die auto eruit ziet, hebben hem 2x door een wasstraat gehaald, maar kansloos met al die modder waar je af en toe doorheen moest. Er stond pas 200 km op de teller, schaam me kapot.

Dank voor al jullie reacties, we vonden het super leuk om af en toe een berichtje te krijgen en wellicht tot de volgende reis. We hebben alweer plannen in de maak. Het schrijven ga ik missen, dus daar ga ik iets mee doen.

See you next time,

John en Sylvia

Astrid

Goede reis

Yvon

Inderdaad time flyes. Is het moois nu weer voorbij. Heb ik echt zoveel leuke en mooie verhalen gelezen... Ik vond het superleuk om mee te mogen genieten.
Een heel voorspoedige reis naar Boskoop, lekker nagenieten en uitrusten. Tot later.
??

Corinie

Het was weer leuk om mee te lezen en mee te kijken. Goede reis naar huis.

Jeffrey

Alvast een goede vlucht!

Esther

Hey John
Hele goede vlucht terug

NL

Goede reis terug. Was erg leuk om mee te reizen.

Ralf

Welkom thuis!