johnensylvia.reismee.nl

Geiten en Wespen

Vandaag geen uitgebreide foto en film reportages, slechts een zeer kort filmpje. Waarom? Nou, wij zijn naar Radium Hotsprings geweest een dorpje van paar honderd inwoners zonder supermarkt, maar ze hebben wel natuurlijke bronnen van 30-38 graden. Water dat door de bodem verwarmd wordt en dan een soort zwembad ingepompt wordt. Hebben we in Colorado ook al eens gedaan. Vol met natuurljke mineralen en stoffen die goed voor je schijnen te zijn.

Soort wellnessen dus vandaag. Wel weer 5 kwartier hiervandaan, maar dan kom je ook wel weer zen terug. Karin, we hebben jouw donatie gebruikt om na het chillen en demineraliseren, op een terrasje e.e.a. te nuttigen, hadden zelfs nog 4 dollar over, mogen we daar morgen een ijsje van kopen?? ?

Nou en dat werkt hoor die natuurlijke mineralen. Heel je huid ruikt naar een combinatie van watermeloen en rotte eieren en je bent na een uur of 2 in het water als een verdoofde kreeft met chronisch slaaptekort. Even wat eten, drinken, rustig aan doen, nog even luieren en niet gelijk die auto in. Die mineralen zijn dan wel top maar wespen vonden mijn huid daarna ook heel lekker, 2x gestoken.

Wat wel opvalt is dat er allemaal oudere mensen met aandoeningen in die hotsprings liggen te mineraliseren. Schijnt dat door het water hun klachten verminderen, ik zeg tegen Sylvia, we blijven niet langer dan 2,5 uur in dat water, straks krijgen wij al die klachten die zij hier kwijt raken.

Zijn net weer in de lodge aangekomen, toch weer 17.30, tijd vliegt als je lol hebt. Het stortregend opeens en in de bergen waar we op uitkijken zien we de eerste bliksemschichten al. Was voorspeld, gaaf, ik hou van onweer, levert mooie plaatjes op. Vanavond nog een avondje voor de buis chillen bij honkbal met pizza’tje op schoot. Morgenochtend de Lodge leegruimen en alles weer de koffer in want we gaan zo langzamer hand terug richting Vancouver. De reis is te lang om in 1 keer te doen, dus we rijden via Glacier National park (je kan ze maar allemaal gehad hebben) en de wijnroute (hik) terug naar Kamloops. Onderweg pakken we nog wel een top van een berg, en een trail naar een watervalletje mee, we moeten natuurlijk wel wat te doen hebben onderweg.

In kamloops waren we op de heenweg ook als tussenstop, heb weer die zelfde mega luxe hotelkamer geregeld. Het is 38 graden in Kamloops (350 km naar links, hoe kan het hé) Daarna door naar Vancouver daar blijven we nog 2 dagen om beetje bij te komen en weer op zee-niveau de hoogteverschillen te verwerken. Zo, jullie zijn weer op de hoogte, nu de dodgers tegen de blue-jays kijken.

Groet en tot morgen,

John en Sylvia

Ron

De tijd is gevlogen he! Geniet nog van de laatste paar dagen.

Astrid

Veel plezier nog deze laatste dagen.

Jeffrey

Je schrijft erg leuk en komisch, vaak erom moeten lachen :D!